تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 5:12
149 بازدید
کد خبر : 208078

بیش از ۶۰ درصد کارگران گلستانی حداقل حقوق را دریافت می کنند / افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد

بیش از ۶۰ درصد کارگران گلستانی حداقل حقوق را دریافت می کنند / افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، غلام رضا طالبا در دیدار با نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار کرد: بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد ولی شورای عالی کار فقط ۲۷ درصد افزایش حقوق کارگران بسنده کرد. افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد و حقوق هفت میلیون و ۸۰۰ هزار

بیش از ۶۰ درصد کارگران گلستانی حداقل حقوق را دریافت می کنند / افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، غلام رضا طالبا در دیدار با نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار کرد: بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد ولی شورای عالی کار فقط ۲۷ درصد افزایش حقوق کارگران بسنده کرد. افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد و حقوق هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نمی‌تواند امورات و نیاز خانوار کارگران را برآورده کند.

وی ادامه داد: مسئولان کشوری و استانی باید جلسات مستمر با کارفرمایان و کارگران داشته باشند و برای حل مشکلات کارگران راهکار مناسبی اتخاذ کنند.کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند ولی شاهد هستیم که برخی از کارفرمایان ثبت قراردادهای موقت انجام می دهند و در برخی مواقع حق و حقوق کارگران ضایع شود.

طالبا افزود: ۷۰ درصد کارگران استان مستاجر هستند و چالش تهیه مسکن برای کارگران به یک روایت تلخ و تکراری تبدیل شده است. متاسفانه با افزایش قیمت خانه حتی یک رهن  خانه برای آنها به یک رؤیا تبدیل شده است و دولت و مجلس اقدماتی جدی در بحث مسکن کارگران انجام دهند.

وی گفت: هم اکنون جامعه کارگری استان حدود ۲۰۰ هزار است که در زمینه های اصناف، کشاورزی، کارخانه جات تولیدی، خدمات مشغول به کار هستند. در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۱ مورد حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط اقتصادی بدی قرار داریم در دو سال اخیر برای کارگران که جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، از نظر اقتصادی و معیشتی مشکلات فراوانی ایجاد شده است. در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در خصوص تامین امنیت شغلی و معیشت کارگران استان صورت نگرفته و وضعیت کارگران به شدت بحرانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.